Всеки иска, когато купува нов автомобил, той да бъде в безупречно състояние, благодарение на изчерпателен и безпогрешен контрол на качеството от страна на производителя.
Реалността обаче е, че има доста модели, които страдат от фабрични дефекти, които впоследствие трябва да бъдат коригирани чрез общо изтегляне (сервизна акция). И те могат да компрометират безопасността на пътниците.
Въпреки че производителите са длъжни да изтеглят и ремонтират засегнатите превозни средства, много шофьори не са наясно с това или го пренебрегват. И тъй като автомобилите стават все по-технологично напреднали и електронно оборудвани, изтеглянията стават все по-чести.
Скорошно проучване на компанията "СarVertical" анализира процента на изтеглените превозни средства в 26 държави (в това число и България), използвайки данни от отчети за историята на превозните средства, закупени от потребители на платформата между януари 2023 и септември 2024.
Според информацията в България 13,9% от проверените коли са били изтегляни поне веднъж, като по този показател страната ни се нарежда на четвърто място в списъка след Португалия (18,2%), Гърция (17,6%) и Испания (14,5%).
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay