Защо Uber спира да работи в Югозападна Япония

Енджи Лау и Шери Ан от Bloomberg с коментар за проблемите на услугата за споделено пътуване Uber в Япония

09.03.2015 | 12:10 Редактор: Виктория Крумова
Защо Uber спира да работи в Югозападна Япония

Енджи Лау, Bloomberg: Какъв е проблемът на Uber в югозападна Япония?

Шери Ан, Bloomberg: Това, което японското правителство казва в момента, е, че проблемът е, че шофьорите във Фокуока нямат търговски лицензи за такси. Според тях това е незаконно, защото не могат да печелят от предоставянето на подобни услуги. Uber, от друга страна, твърдят, че след като пътниците не плащат директно на шофьора, не е противозаконно. Въпреки това японското министерство на транспорта казва, че не могат да работят, следователно е незаконно. Uber трябваше да преустановят дейността си. Разбира се, това е пореден удар за Uber, които имаха много проблеми в други части на света. Миналата седмица в Сеул се наложи да спрат услугата UberX заради подобен проблем – шофьорите нямаха тези разрешителни за такси. Компанията казва, че ще се опитат да структурират програмата по начин, който да отговаря на официалните изисквания.

Енджи Лау, Bloomberg: Как така Uber все още функционира в Токио?

Още по темата

Шери Ан, Bloomberg: Разликата е, че в Токио използват шофьори с разрешителни за търговски транспорт. Въпреки това в Токио има малко таксита и това е така отчасти защото в Япония има много нови приложения, идващи от традиционните таксиметрови компании. Например, Nihon Kotsu, която е най-голямата таксиметрова компания в Япония, сега си партнира с Line - популярният чат, който през януари обяви, че ще предоставя услуги за споделено пътуване чрез това приложение. Да не говорим, че в Токио има толкова много таксита на разположение – имаме около 5000 таксита, което е около четири пъти повече, отколкото в Ню Йорк, така че Uber не е толкова важен в Токио, колкото в други части на света.

Енджи Лау, Bloomberg: Благодаря ти, Шери.