Meta избра любимото телевизионно новинарско предаване на спечелилия президентските избори в САЩ Доналд Тръмп - Fox and Friends, за да обсъди решението си да се откаже от външната проверка на фактите.
Този ход, който ще засегне съдържанието, достигащо до стотици милиони потребители в САЩ в платформи като Instagram и Facebook, всъщност беше насочен към аудитория от един, пише Bloomberg. Това бяха последните сметки от продължилите месеци усилия на основателя и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг да препозиционира компанията си като по-приятелски настроена към Тръмп след години на конфликт и напрежение.
По-голяма свобода на словото в онлайн платформите на Meta
Обяснявайки хода си, Зукърбърг заяви, че външните проверяващи фактите в Meta "са били твърде политически пристрастни и са унищожили повече доверие, отколкото са създали, особено в САЩ". Новоназначеният ръководител на политиката на Meta Джоел Каплан – бивш служител на президента Джордж У. Буш, с дълбоки връзки с Републиканската партия, отиде във Fox and Friends, за да изкаже подобни аргументи за по-голяма свобода на словото в онлайн платформите на Meta.
Това е значителен обрат спрямо предишните политики, които включваха блокирането на Тръмп във Facebook след бунта в Капитолия на 6 януари 2021 г. По време на предизборната си кампания миналата година Тръмп нарече Facebook "враг на народа" и заплаши да хвърли в затвора Зукърбърг за предполагаема намеса в изборите.
Оттогава Зукърбърг се опитва да изгради отношения с новоизбрания президент и най-близките му съюзници, като хвали Тръмп публично, дари 1 млн. долара за фонда му за встъпването в длъжност и назначи ключов негов поддръжник в борда на Meta.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС