Експертът Алекс Ревин сравни сегашните агрегати с тези от 90-те години. Той е категоричен, че напредъкът, движен от икономическите и екологичните закони, значително намалява експлоатационния живот на съвременните двигатели.
Концепция на двигателя
През деветдесетте години на миналия век двигателите, които се славеха със своята издръжливост, бяха дизелови двигатели с вихрова камера с турбокомпресор, както и бензинови двигатели с естествено пълнене с разпределено впръскване на гориво и относително ниско "усилване".
В края на миналия век съществуват и компресорни двигатели с искрово запалване и известните двигатели на Honda, които имаха 100 или повече конски сили на 1 литър работен обем.
Цилиндрово-бутална група
Сравнявайки буталата на двигателите от деветдесетте и съвременните, може да се отбележи, че през миналия век тази най-важна част беше доста масивна и съответно беше добре центрирана в цилиндъра. Буталните пръстени бяха широки и бяха направени големи дупки за изтичане на масло от жлебовете на маслените пръстени.
Модерните Т-образни бутала, поради ниската си височина, буквално се изкривяват в цилиндрите, което влошава работата на пръстените. Самите цилиндри също са претърпели промени.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay
преди 16 часа
преди 21 часа
преди 22 часа
преди 23 часа