Автомобилният пазар в Европа продължава да отчита слаби резултати. През ноември регистрациите на нови автомобили в ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания са намалели с 1,9%.
За периода от януари до ноември е отбелязан минимален ръст от 0,6%. В сравнение с нивата от преди пандемията през 2019 г., спадът достига 18%.
Най-притеснителното е, че спадът засяга петте големи пазара на континента, които заедно представляват 69,9% от продажбите. В същото време брутният вътрешен продукт (БВП) на региона отдавна се е върнал на нивата отпреди кризата.
През ноември пазарният дял на електрическите автомобили е спаднал от 16,3% през миналата година до 15%. През първите единадесет месеца като цяло електрическите автомобили регистрират пазарен дял от 15,1%, в сравнение с 15,4% през същия период на 2023, като има огромни разлики между отделните държави.
Германия, например, регистрира намаление от 18 на 13,4%, докато във Франция се отчита ръст от 16,4 на 17%. Испания и Италия остават на старите си нива - съответно 5,3 и 4,1%.
Във Великобритания нещата се развиват по-добре за електромобилите, тъй като там бяха обявени официални бонуси на стойност около 4 млрд. лири. В същото време обаче регистрациите на plug-in хибриди са намалели с 8,8%, като пазарният им дял възлиза на 7,6% (с 0,6% по-малко от същия период на предходната година).
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Freepik