Най-надеждните бензинови двигатели

Издържат стотици хиляди километри

01.12.2024 | 21:00 Редактор:
Ето няколко примера за такива мотори.
Ето няколко примера за такива мотори.

Създаването на надежден двигател, който да може да изминава стотици хиляди километри без необходимост от основен ремонт, би трябвало да е сравнително лесно с оглед на съвременните технологии. Въпреки това, при модерните автомобили такива случаи са изключително редки. Стремежът на производителите към висока мощност на обем и нисък разход на гориво ги кара да използват иновативни материали и новаторски решения, които значително усложняват конструкцията.

В същото време, колкото по-прост е двигателят и колкото по-малко части съдържа, толкова по-голям брой часове и километри може потенциално да натрупа. Класически чугунен блок, липсата на турбина и фазови превключватели, солиден работен обем - това са сигурни признаци на надежден, неразрушим двигател. Ето няколко примера за такива мотори, като всичките те работят на бензин.

Renault K4M (100–115 к.с.)

Този двигател е много добре познат, тъй като се поставя на редица модели на Renualt - Megane II, Clio II и III, Fluence, Laguna, Twingo и Kangoo, както и на Dacia - Logan, Sandero и Duster. Поставя се и на руската Lada Largus. Двигателят е базиран на чугунен блок и има 16 клапана и четири цилиндъра, като не е претенциозен към качеството на маслото и горивото.

Volkswagen / Skoda 1.6 MPI EA 211 (90/110 к.с.)

Един от много популярните двигатели на концерна VW Group, който се среща под капаса на моделите на едноименната марка, в това число Golf и Polo, на Audi (A1 и Q2), а също така на Seat и на Skoda. Технически това е "свеж" агрегат, тъй като се появи в производство през 2011 г. Всмукателните клапани са с регулируеми фази, а ангренажът е с ремък. Изпускателният колектор е интегриран в алуминиевата глава на цилиндъра.

Nissan HR16DE (94–150 к.с.)

Двигателите HR16DE варират значително по мощност и се намират в огромно разнообразие от японски автомобили - Nissan Juke, Note, Tiida, Qashqai, Terrano, Sentra. Конструкцията с 16 клапана от 90-те години е много добре позната на собствениците на Renault, където той използва индекс H4M. Устройството не е взискателно по отношение на качеството на бензина и смазочните материали, но има редица нюанси и характерни проблеми.

Четете повече в automedia.investor.bg

Снимка: Freepik