Създаването на надежден двигател, който да може да изминава стотици хиляди километри без необходимост от основен ремонт, би трябвало да е сравнително лесно с оглед на съвременните технологии. Въпреки това, при модерните автомобили такива случаи са изключително редки. Стремежът на производителите към висока мощност на обем и нисък разход на гориво ги кара да използват иновативни материали и новаторски решения, които значително усложняват конструкцията.
В същото време, колкото по-прост е двигателят и колкото по-малко части съдържа, толкова по-голям брой часове и километри може потенциално да натрупа. Класически чугунен блок, липсата на турбина и фазови превключватели, солиден работен обем - това са сигурни признаци на надежден, неразрушим двигател. Ето няколко примера за такива мотори, като всичките те работят на бензин.
Renault K4M (100–115 к.с.)
Този двигател е много добре познат, тъй като се поставя на редица модели на Renualt - Megane II, Clio II и III, Fluence, Laguna, Twingo и Kangoo, както и на Dacia - Logan, Sandero и Duster. Поставя се и на руската Lada Largus. Двигателят е базиран на чугунен блок и има 16 клапана и четири цилиндъра, като не е претенциозен към качеството на маслото и горивото.
Volkswagen / Skoda 1.6 MPI EA 211 (90/110 к.с.)
Един от много популярните двигатели на концерна VW Group, който се среща под капаса на моделите на едноименната марка, в това число Golf и Polo, на Audi (A1 и Q2), а също така на Seat и на Skoda. Технически това е "свеж" агрегат, тъй като се появи в производство през 2011 г. Всмукателните клапани са с регулируеми фази, а ангренажът е с ремък. Изпускателният колектор е интегриран в алуминиевата глава на цилиндъра.
Nissan HR16DE (94–150 к.с.)
Двигателите HR16DE варират значително по мощност и се намират в огромно разнообразие от японски автомобили - Nissan Juke, Note, Tiida, Qashqai, Terrano, Sentra. Конструкцията с 16 клапана от 90-те години е много добре позната на собствениците на Renault, където той използва индекс H4M. Устройството не е взискателно по отношение на качеството на бензина и смазочните материали, но има редица нюанси и характерни проблеми.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Freepik