Какъв може да проблемът при неработещо отопление на задното стъкло на колата

Внимавайте да не изтощите акумулатора

30.11.2024 | 23:00 Редактор:
Лесен вариант за поправка може да са проводимите лепила.
Лесен вариант за поправка може да са проводимите лепила.

Отопляемото задно стъкло подобрява безопасността при шофиране на автомобила. Отоплението на задното стъкло консумира голямо количество енергия, така че трябва да се включва само при работещ двигател, за да не се изтощава акумулатора. 

Причини отоплението на задното стъкло да не работи

Скъсана проводима нишка. Автомобилите с каросерии хечбек и комби са особено податливи на това, тъй като при транспортиране на дълги предмети в тях е лесно да се повредят задното стъкло.

Повреда на окабеляването. Отново, автомобилите с каросерии хечбек и комби са изложени на особен риск, тъй като окабеляването към системата за отопление на задното стъкло се огъва при отваряне/затваряне на задната врата.

Бушонът, предпазващ системата от токови удари, е изгорял.

Релето, което гарантира, че системата се включва при подаване на напрежение, е изгоряло.

Износени ключове за отопление на задното стъкло.

Ако причината за неизправността е прекъсване на една или повече проводими нишки (не всички), останалите части на системата ще продължат да работят нормално, тъй като нишките не са свързани последователно, а паралелно.

Поправка

1. Включете двигателя на автомобила и отопляемото задно стъкло.

2. Настройте мултиметъра в режим на волтметър за измерване на постоянно напрежение до 20 V.

3. Закачете едната клема на мултицета към маса (метална част от каросерията на автомобила).

4. Бавно преместете втората по проводящата нишка. Напрежението ще се увеличи от 0 до 12 V или ще намалее. Рязък скок на напрежението ще покаже мястото на прекъсването.

За да поправите скъсване на резба, можете да използвате предлагани в търговската мрежа проводими лепила от доверени производители или специални ремонтни комплекти, които в допълнение към тръба от проводима полимерна смола съдържат кърпички за обезмасляване на стъкло и специални шаблони. Работата трябва да се извършва при температура не по-ниска от плюс 10 градуса.

Повече за проблемите с отоплението на задното стъкло и тяхното отстраняване четете в automedia.investor.bg

Снимка: Bulgaria ON AIR