Европейският съюз реши, че от 2035 г. могат да се продават само електромобили. Япония определи същата дата на край на бензиновите и дизелови коли, а Великобритания се готви да го направи 5 години по-рано. Дори САЩ работят в тази посока, макар без точен срок.
С пазарни дялове, вариращи от 5% до 90%, електрическите коли вече не са нишови модели. Но има и друга тенденция. Почти 30% от тези, които днес имат електромобил, биха се върнали към бензинова или дизелова кола, твърди проучване на консултантската фирма McKinsey&Co. По-точно 29% биха искали отново автомобил с ДВГ.
Шофьорите срещат трудности при презареждане
Основната причина е трудността при презареждане, независимо дали това става по пътя или у дома. 35% от анкетираните намират инфраструктурата все още недостатъчна за техните нужди. 32% обясняват, че "начините на шофиране", тоест планирането на пътуването въз основа на това къде да спрете за зареждане, има твърде важно влияние.
В допълнение - 21% от анкетираните смятат, че мисленето къде да презаредят батерията им причинява твърде много стрес. Солиден процент - 24% няма къде да го направят у дома. Но далеч не е само инфраструктурата. 34% от анкетираните казват, че цената на притежаването на електрическа кола е много висока. Те включат в сметките огромната инвестиция за закупуване.
Анкетата е проведена в Австралия, САЩ, Бразилия, Китай, Германия, Норвегия, Франция, Италия и Япония. И логично, процентът на собствениците на електрически автомобили, които биха се върнали към ДВГ, варира значително в различните страни.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Как се справяте с поскъпването на живота?
Снимка: БГНЕС