Най-скъпият компонент на електрическия автомобил е батерията му. Това оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост.
В случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.
Проучвания показват, че през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява.
Данните на Aviloo за 7000 електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.
За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%.
Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR