Apple е изправена пред съдебен иск с обвинение, че на практика е "заключила" около 40 милиона британски клиенти в своята услуга iCloud, таксувайки ги на "нечестни цени". Потребителската организация "Which?" твърди, че този иск може да доведе до изплащане на компенсации на обща стойност 3 милиарда паунда, при което средният потребител би получил около 70 паунда.
Apple отхвърли предположението, че нейните практики са антиконкурентни, като заяви, че потребителите не са задължени да използват iCloud. Компанията посочи, че много клиенти разчитат на алтернативни приложения и настоява, че "работи усилено, за да направи прехвърлянето на данни възможно най-лесно".
Това е още един пример за "нарастващата вълна от големи колективни искове срещу големите технологични компании", които "действат без достатъчно ограничения", заяви Тоби Стар от правната фирма Humphries Kerstetter. Facebook, Google, гигантът в сферата на игрите Steam и водещите мобилни оператори в Обединеното кралство са сред другите компании, изправени пред Апелативния съд по конкуренцията.
"Въпреки че повечето от тези искове са в начален стадий на развитие и отнемат много време за разрешаване, през следващите няколко години ще има повече решения и споразумения - те ще започнат да се отразяват на бизнеса на технологичните гиганти", казва Стар.
Цената, която трябва да се плати
Потребителите на продукти на Apple получават безплатно малко количество цифрово пространство за съхранение - и след това се насърчават да плащат, за да използват услугата iCloud за архивиране на снимки, видеоклипове, съобщения, контакти и цялото друго съдържание, което се намира на тяхното устройство. Цените за това пространство варират от 0,99 паунда на месец за 50 GB пространство до 54,99 на месец за 12 TB.
Apple не позволява на конкурентните услуги за съхранение на данни да имат пълен достъп до нейните продукти. Тя твърди, че това е от съображения за сигурност, но също така допринася за огромните приходи на компанията.
Which? твърди, че в продължение на 9 години, считано от 2015 г., Apple на практика е блокирала хората в своите услуги и след това ги е таксувала прекалено скъпо, предаде БГНЕС.
"С предявяването на този иск Which? показва на големите корпорации като Apple, че не могат да ограбват британските потребители, без да се сблъскат с последствия. Предприемането на тези правни действия означава, че можем да помогнем на потребителите да получат дължимото им обезщетение, да възпрем подобно поведение в бъдеще и да създадем по-добър и по-конкурентен пазар", заяви главният изпълнителен директор на организацията Анабел Хоулт.
Apple категорично отхвърли обвиненията на Which?.
"Отхвърляме всяко предположение, че нашите практики в iCloud са антиконкурентни, и ще се защитаваме енергично срещу всяко правно твърдение в противен смисъл", казаха от компанията.
Снимка: БГНЕС