Най-икономичните дизелови автомобили

Вариантът на Honda HR-V е впечатляващ

06.11.2024 | 08:50 Редактор:
Френските производители на автомобили се борят помежду си за дизеловата корона от десетилетия.
Френските производители на автомобили се борят помежду си за дизеловата корона от десетилетия.

Дизелите бяха познати като безспорни майстори на икономията на гориво. С нарастващата популярност на електромобилите и покрай скандала с Dieselgate те излязоха от мода на Запад. У нас са доста предпочитани все още. И има защо. Съвременни дизелови автомобили сега са по-ефективни от всякога. Ето и най-икономичните:

Honda HR-V i-DTEC – 5 л/100 км

Вариантът на Honda HR-V е впечатляващ предвид неговия размер. Японската марка дава гаранции за надеждност и запазване на разхода на гориво дори след време. Двигателят е съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия, докато автоматик има само при бензинките. Ускорява до 100 за 10 секунди при 118 коня. Honda вече не предлага дизелов HR-V, като замени колата в гамата си с хибрид на бензин.

Audi A2 – 4,3 л/100 км

Audi A2 е най-старият модел тук с дебют от началото на века. Странният компактен автомобил никога не оправда очакванията за продажби благодарение на висока цена и необичайния си външен вид. Но точно този външен вид допринесе за високата ефективност на автомобила, тъй като беше значително по-аеродинамичен от всичко в своя клас по това време. Колата е и доста лека.

Skoda Octavia – 4,3 л/100 км

VW Group има нов лидер в тази класация и това е Skoda Octavia, най-продаваният модел на марката със значителна разлика. Въобще, чехите дават по--евтини, но много сполучливи алтернативи на големия брат при всеки вид гориво.

Honda Civic i-DTEC – 3,5 л/100 км

Друг автомобилен гигант, който измести фокуса си от дизелите, за да се фокусира върху електромобилите. Honda предлагаше Civic i-DTEC на европейски пазари, но спря всичките си дизели на континента през 2021 г.

Peugeot 208 BlueHDi – 3,00 л/100 км

Френските производители на автомобили се борят помежду си за дизеловата корона от десетилетия, но през 2015 г. Peugeot постигна рекорд, изглеждащ невъзможен. Под зоркото око на местните регулатори, сериен 208 BlueHDi постигна тестов рекорд от 2,0 л/100 км. Това обаче беше при контролирани условия, като Peugeot нае собствени тестови пилоти. Официалният рейтинг на автомобила за шофиране в реални условия все още беше световен рекорд - 3,00.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Трябва ли да бъдат касирани изборите?

Да.
63%
Не.
19%
Само частично.
10%
Не ме интересува.
8%
Общо 1082 гласа

Снимка: Pexels


3
2 rate up comment rate down comment 0
Gruicho
преди 1 месец
2
2 rate up comment rate down comment 26
Да ама не
преди 1 месец
Дизел само дънки. Щом е нафтова печка, нищо икономично няма. Спестеното (ако въобще има такова) от гориво, заминава за ремонти и резервни части и даже наливаш още средства. Да не говорим за скъсаните нерви. Сигнализирай за неуместен коментар
1
0 rate up comment rate down comment 5
Martin Borisov Meraz
преди 1 месец