Радост буди в шофьорите, когато при движение по инерция с включена предавка видят нулев разход на гориво на бордовия компютър. Някои обаче започват да се съмняват дали такава ситуация наистина е възможна: при дълго спускане тахометърът показва 3000 оборота, но консумацията си е нула.
"Това не може да е вярно", решава водачът, превключва на неутрална предавка и тръгва на празен ход, при който разходът определено е минимален. Но не и нула.
Чрез въздействие върху педала на газта водачът генерира заявка за въртящ момент в съответния времеви момент. Важно е да се отбележи, че не с натискане, а чрез въздействие: ECU (електронният блок за управление) внимателно следи не само на колко милиметра водачът е натиснал педала, но и дали го е освободил и колко бързо прави всичко това. И второ - в кой точно момент.
Ако ECU "забележи", че водачът не е отпуснал педала на газта твърде бързо при шофиране с достатъчно висока скорост с достатъчно голямо изискване за въртящ момент в момента, той "решава", че автомобилът е излязъл на пътя, приключил е с ускорението и ще продължи да се носи бързо и равномерно.
С превключването на неутрална предавка или обратно, като намалявате скоростта с двигателя, няма да може да спестите забележимо количество гориво. Така че, тук е по-важно друго нещо, а именно безопасността.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay