Meta, която притежава Facebook, Instagram и други платформи, вкарва употребата на лицево разпознаване, за да се бори с измами, свързани със снимки на известни личности, използвани в профилите на потребители. Стратегията е наречена celebrity-bait ads.
Измамниците използват изображения на известни личности, за да подмамят потребителите да кликнат върху реклами, които ги водят към съмнителни уебсайтове, чиято цел е да откраднат личната им информация или да поискат пари. Meta ще започне да използва технология за разпознаване на лица, за да отсява тези реклами, като сравнява изображенията в публикацията с изображенията от акаунта на известните личности във Facebook или Instagram.
"Ако потвърдим съвпадение и че рекламата е измама, ще я блокираме", пише Meta в блог публикация. Meta не разкрива колко често срещан е този вид измама в нейните услуги.
Близо 3,3 милиарда потребители дневно използват приложенията на Meta и тя разчита на изкуствен интелект, за да прилага много от своите правила и насоки за съдържание. Това ѝ позволява да се справя по-добре с потока от ежедневни сигнали за спам и друго съдържание, което нарушава правилата. В миналото това е довело и до проблеми, когато легитимни акаунти са били неволно спрени или блокирани поради грешки.
Технологията разполага и с други функции
Meta заявява, че ще започне да използва и технология за разпознаване на лица, за да помага на потребителите, които са блокирани. Като част от нов тест някои потребители могат да изпращат видеоселфи, когато биват блокирани. След това Meta ще сравни видеото със снимките в акаунта, за да види дали има съвпадение.
Meta и преди е искала от блокираните потребители да представят други форми на удостоверяване на самоличността, като лична карта или официален документ, но казва, че опцията за видеоселфи ще отнеме само минута. Meta "незабавно ще изтрие всички данни за лицето, генерирани след това сравнение, независимо дали има съвпадение или не", пише компанията в блога си.
Четете повече в bloombergtv.bg.
Снимка: БГНЕС
преди 1 месец