Азиатците отварят фабрика след фабрика в Русия, докато правителства на държави като Испания и Италия канят китайския гигант Chery да произвежда коли в страните им. По-точно, настаняват се в освободените заводи от компании като Mercedes и Volkswagen. Така Русия се превърна във втория най-големият пазар на китайския автомобили, след местния.
Западните, японските и корейските производители напуснаха заради войната в Украйна през февруари 2022 г. Китайските компании просто заеха тяхното място без никакви скрупули кой е виновен и кой жертва. Ръстът им е невероятен - с повече от 300% в някои случаи. През 2023 г. китайците продадоха повече от 200 000 автомобила в Русия. По този начин заеха 41% от пазара в страната на Владимир Путин сравнение със 17% през 2022 г. и само 3,5% през 2020 г.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Ще гласувате ли на предстоящите избори на 27 октомври?
Снимка: БГНЕС