Мъж, измамен с 165 000 паунда (197 000 евро) от бизнес акаунта си в Revolut, заявява пред BBC, че според него мерките за сигурност на компанията не са успели да предотвратят кражбата, съобщава британската медия. Той твърди, че престъпниците са успели да заобиколят проверката на самоличността, за да получат достъп до акаунта му.
Revolut отказва да му върне парите
BBC установява, че Revolut е посочена в повече доклади за измами през последната финансова година, отколкото всяка друга голяма банка от High Street.
Компанията за електронни пари, която все още не е получила пълен статут на банка, казва, че приема измамите изключително сериозно и че има "сериозен контрол", за да изпълнява своите законови и регулаторни задължения.
Появата на нов тип банки
Revolut е сред редицата нови дигитални финансови институции, които предлагат всичките си услуги онлайн или чрез приложение – няма клонове, в които да отидете.
Фирмата се разрасна бързо и натрупа повече от 45 млн. клиенти по целия свят, 9 млн. от които са във Великобритания. Тя почти утрои приходите си до 1,8 млрд. паунда през 2023 г. Сметките в Revolut се отварят бързо и предлагат конкурентни валутни курсове в лесно за използване приложение.
Това са характеристиките, които привличат Джак, който управлява международен бизнес и трябва да държи множество различни валути. Джак, който е пожелал BBC да не използва реалното му име, казва също, че е бил успокоен от функциите за сигурност, които Revolut рекламира.
През февруари Джак е в коуъркинг пространство, когато получава телефонно обаждане от измамник, представящ се за човек от Revolut. Измамникът му казва, че се обажда, защото акаунтът му може да е бил компрометиран, тъй като е ползвал споделен Wi-Fi.
Джак е подмамен да предаде достатъчно информация, за да позволи на измамниците да влязат в акаунта му в Revolut през тяхно устройство. Това означава, че те са можели да видят всичките му предишни трансакции.
Четете повече в investor.bg.
Ще гласувате ли на предстоящите избори на 27 октомври?
Снимка: Freepik