Продажбата на автомобил, който сте управлявали дълги години, може да бъде предизвикателна. Специалистите от изданието Quto изтъкват няколко случая, в които това е наложително, тъй като поддържането на автомобила може да се окаже прекалено скъпо за собственика.
Конструктивни промени след катастрофа
Застрахователните компании имат свой точен алгоритъм за изчисляване на обезщетението за автомобил след злополука. Ако цената на ремонта и резервните части надвишава 75-80% от застрахователната сума на превозното средство, няма смисъл да се реставрира.
Корозия по каросерията
Корозията на носещите елементи на каросерията също е сред основните причини за раздяла с автомобила. Ремонтът на рама, на странични греди и т.н. е много скъп и често може да не бъде успешен. След реставрацията колата може буквално да се изкриви - геометрията ѝ ще бъде нарушена. И тогава ще бъде много по-трудно да я продадете.
"Ефектът на доминото"
Производителите обикновено определят добре обмислен срок на експлоатация и график за поддръжка. Но ремонтите често се отлагат, а резервните части се доставят със посредствено качество. Към това трябва да се добавят и различните стилове на шофиране, някои от които са много агресивни. В резултат се наблюдава "ефект на доминото" - един износен компонент води до проблеми с друг, а колата започва да се троши. И трябва да бъде продадена, преди да започне този процес.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Freepik