Наложи се първият водороден влак в света да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom.
В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво.
Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане.
Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis.
Четете повече по темата в automedia.investor.bg
Снимка: БГНЕС
преди 3 месеца
преди 3 месеца