Обвиняват Google в злоупотреба с доминираща позиция в рекламните технологии

Антитръстовата агенция на Великобритания може да наложи тежки глоби и промени

07.09.2024 | 17:54 Редактор:
Критика от CMA за вреда на издатели и рекламодатели.
Критика от CMA за вреда на издатели и рекламодатели.

Google на Alphabet Inc. злоупотребява с доминиращата си позиция в областта на рекламните технологии, предупреди антитръстовата агенция на Обединеното кралство, което може да проправи пътя към високи глоби и заповед за промяна на един от най-доходоносните бизнеси на технологичния гигант.

Органът за защита на конкуренцията и пазарите заяви в петък в своето становище, че Google използва своето доминантно положение в областта на технологичната реклама, за да дава приоритет на собствените си услуги и потенциално вреди на хиляди издатели и рекламодатели в Обединеното кралство.

Google отдавна заема ключова позиция, при която е в състояние да събира данни за потребителите, което позволява на рекламодателите да насочват реклами към тях. Тя също така продава рекламно пространство и предоставя технологията, която позволява на рекламодателите да намират издатели, които да продават своето пространство.

С помощта на собствените си алгоритми Google автоматично изчислява и предлага рекламно пространство и цени на рекламодатели и издатели, когато потребителят кликне върху дадена уеб страница. Онлайн рекламата е най-доходоносният бизнес на Alphabet, който през 2022 г. ще генерира около 225 млрд. долара, или около 80% от общите приходи.

"Толкова е важно издателите и рекламодателите, които дават възможност за това безплатно съдържание, да могат да се възползват от ефективната конкуренция и да получат справедлива сделка при закупуването или продажбата на цифрово рекламно пространство", заяви Джулиет Енсер, временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор по правоприлагането на CMA.

Четете повече в bloombergtv.bg

Снимка: Pixabay