Покупката на употребяван автомобил е рискова, особено в сегмента на кросоувърите, които са изключително търсени както нови, така и втора ръка. Особено популярни в Европа са средноголемите модели с предно задвижване. Ето и няколко варианта за такъв кросоувър, който не би надвишил 20 000 евро.
Hyundai Tucson (III)
Дължина - 4480 мм, просвет - 182 мм, обем на багажника - 488 литра.
Този модел се предлага успоредно с четвъртото поколение на Kia Sportage. По същество това е една и съща кола в различни дизайн и размери, но с общо шаси и идентичен набор от основни компоненти.
За посочената сума може да се намерят ексезпляри на 6 години, включително и от фейслифт, с пробег 100 000-150 000 км. Предлагат се и версии със задвижвне на четирите колела, но там изминатите километри обикновено са повече.
Най-добрият вариант е с атмосферен двигател G4NA 2.0 (150 к.с.), който е съвместим с всички видове задвижване, ръчна скоростна кутия или нормален хидравличен автомат. Животът на тази комбинация обикновено е над 250 000 км, които се постигат без сериозни проблеми.
Mazda CX-5
Дължина - 4555 мм, просвет - 215 мм, багажник - 403 литра.
В случая може да се намерят екземпляри в добро състояние на възраст до 7-8 години. Автомобилите със задвижване на четирите колела обикновено са по-стари, а и пробегът им е по-голям.
По-добре е да се избягва дизеловия двигател 2.2 (150 к.с.) - той има конструктивни недостатъци, които водят до ранни повреди, понякога фатални. Базовият аспириран PE-VPS 2.0 (150 к.с.) е добър, с изключение на незабавната реакция към нискокачествено гориво - горивната система се запушва и бобините на запалването се чупят.
Като слабост се посочва и термостата, който се нуждае от редовно почистване, в противен случай ще се запуши и ще се повреди. При правилни грижи двигателят изкарва над 300 000 км, а скоростните кутии - механични и хидравличен автомат, също се справят добре.
Nissan X‑Trail (III)
Дължина - 4690 мм, просвет - 210 мм, багажник 565 литра.
На условията отговарят екземпляри на около 6 с пробег до 100 000. км, като този модел е ярък пример за това как фейслифт може да повлияе на качеството. През 2017 г. X‑Trail получи подсилени окачване и кормилно управление, тъй като оригиналните бяха слаби.
Няма хидравлична автоматична скоростна кутия, само ръчна скоростна кутия или вариатор Jatco JF016E.Вариаторът е деликатен - спестено е от хардуер, а също така е неудобен и скъп за ремонт. След 2015 г. се използва модернизирана версия. Ресурсът му все още не е впечатляващ, но актуализираните CVT много по-често оцеляват до 150 000 км за разлика от по-старите.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Freepik