Google и Facebook може да предлагат социални придобивки като безплатна храна, велосипеди и маси за пинг-понг, но в Alibaba можете да намерите бъдещата си съпруга, да се ожените и дори да построите дом.
Кенди Чен от Bloomberg ТВ влезе в централата на Alibaba в Ханджоу, Китай.
Когато влезете в централата на Alibaba в Ханджоу, Китай, все едно влизате в обикновен технологичен кампус в Силициевата долина.
Вътре има кафене на Starbucks за тези, които не спят през нощта, йога и три ресторанта, които предлагат патица по пекински и супи.
Но приликите свършват дотук.
Alibaba прави още една крачка напред, като помага да служителите си да намерят любовта, да се оженят и дори да започнат семеен живот.
Може да прилича на обикновена технологична компания, обаче културата тук е уникална.
Служителите се наричат един друг али-човек. Мнозина използват прякори от анимационни филми.
Портър Ерисман, бивш вицепремиер на Alibaba Group казва:
"Джин Йон /Jin Yong/ е авторът, оказал най-голямо влияние върху живота на Джак Ма. Джин Йон е автор на книги за бойни изкуства. В началото, когато създавали Taobao използвали прякори от героите романите за бойни изкуства."
Този дух привлича младите хора в Alibaba.
Средната възраст на служителя е 30г., работи от 9 до 18ч., със стартова заплата от близо 33 000 долара годишно - това е седем пъти повече от средния чиновник в китайски град.
""Alibaba търси млади китайци, най-добрите в своята област. Има вълнуваща корпоративна култура, хората чувстват, че могат да минават границите и да правят нови, иновативни неща в работата си", казва Шон Рейн, управляващ директор China Market Research Group.
Самият Джак Ма не прилича не никой друг основател на технологична компания. Може всичко - дори да и да е имитатор.
Това е дъска за обяви, която се намира между фитнеса и ресторанта. Тук самотните служители си оставят снимка и телефон, когато търсят партньор. На място.
"Самият Джак Ма е толкова потънал в корпоративната култура, че всяка година, в Деня на Ali жени десетки и дори стотици служители на Alibaba. Снимките на децата им - али-бебетата - са окачени на стената. Това са децата на служителите на Alibaba", казва Шон Рейн, управляващ директор China Market Research Group
Тези нови али-семейства могат да получат безлихвени кредити за първия си дом. С годините Alibaba е създал и цяло ново поколение китайски интернет компании.
Бивши служители са помогнали в основаването на над 145 нови компании.
"Те привлякоха мечтатели, които искат да променят китайската икономика чрез Alibaba. Тази култура на прякорите е неразделна част от идентичността на Alibaba" - коментира Шон Рейн.
Всичко остава в семейството - този принцип е помогнал на компанията да расте и да стане глобален двигател на растежа, с над 24 000 служители - повече от Facebook и Yahoo взети заедно.
Четете тук още за технологии и технологични компании.