Някои двигатели излизат на пазара с проблемни задвижвания. Причините могат да бъдат различни - от кратки срокове за разработката им до икономии на производствени разходи. Експертите от SPEEDME съставиха списък с най-проблемните двигатели през последните години:
Двигател PureTech (GEN1 и GEN2) в Citroen, Opel и Peugeot
Един от основните проблеми на двигателя 1.2 PureTech беше поставянето на ангренажния ремък в маслена баня, което трябваше да увеличи експлоатационния живот на ремъка, но доведе до бързото му износване. Частици от ремъка запушиха маслената помпа, което можеше да причини дори блокиране на двигателя. Първоначално интервала за смяна на ремъка беше определен на 180 000 км, след което беше намален на 160 000 км.
Двигател 1.6 THP в BMW, Citroen, Mini и Peugeot
Въпреки добрата производителност и ниския разход на гориво, двигателят 1.6 THP се оказва проблематичен, особено в ранните години на производство. Веригата за синхронизация, която трябваше да бъде издръжлива, но често се износваше вече след пробег от 40 000-50 000 км, доведе до неизправности на двигателя.
Двигател 1.8 TFSI от Volkswagen
Този модул, монтиран в модели като Volkswagen Passat и Audi A6, страда от бързото образуване на въглеродни отлагания върху буталата и клапаните, което води до намалена мощност и прекомерна консумация на масло.
Двигател 1.8 1ZZ-FE от Toyota
Двигателят 1.8 1ZZ-FE, използван в модели като Toyota Avensis, имаше проблеми с течове на масло и прегряване, което можеше да доведе до блокиране на самия мотор. Този дефект засегна агрегати, произведени преди 2005 г. Но след тази дата Toyota бързо коригира проблема.
Двигател 2.0 TDI от Volkswagen
Двигателят 2.0 TDI често страда от проблеми със системата за впръскване на гориво, което причинява неравномерна работа и дим. Забелязани са и чести течове на охлаждаща течност. Освен на модели на VW този мотор се поставя на автомобили на Audi, Seat, Dodge, Chrysler, Mitsubishi и Jeep.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pexels