В Египет откриха уникална астрономическа обсерватория от VI век пр.н.е.

Структурата дава представа за сложните технологии, които са били използвани

25.08.2024 | 15:38 Редактор: Тодор Петров
Уникална находка в Египет.

Първата и най-голяма астрономическа обсерватория от VI век пр.н.е. бе открита в храма Буто, археологическия обект Тел ел-Фарин. Той е разположен в провинция Кафр ел-Шейх в Египет. За откритието беше съобщено от египетското министерство на туризма и антиките.

Обсерваторията, направена от глинени тухли, е била важен обект за наблюдение на движението на слънцето и звездите.

Структурата дава представа за сложните технологии, които са били използвани по онова време. Сградата на астрономическата обсерватория заема площ от около 850 квадратни метра.

Тя се състои от вход, обърнат на изток, където слънцето изгрява, и централна колонна зала, отворена във формата на буквата L. Преди нея има огромна висока стена от глинени тухли с вътрешен наклон, напомнящ стила на египетските структури, известни като вход към храма.

Ашмауи заявява, че изследователите са открили пет стаи от кални тухли, които вероятно са били използвани за съхраняване на инструменти. Обектът има още четири малки стаи от кални тухли и малка каменна стая, която вероятно е била кула за наблюдение.

Археологическите разкопки са разкрили много артефакти, включително статуя на 26-та династия, измервателен уред на меркхет и различни религиозни предмети и керамика, свързани с ежедневния живот и ритуали, се казва в изявление на министерството.

Четете повече в megavselena.bg