Колата втора ръка винаги крие рискове и затова всяко мнение на професионалист може да бъде от полза. Дейвид Лонг от канала Car Wizard в YouTube е механик с голям опит, който състави кратък списък от модели, които трябва да бъдат избягвани.
Chevrolet Cruze (2010 г.)
Chevrolet Cruze от 2010 г. с по-новия 1,4-литров двигател с турбокомпресор е предразположен към повреди на турбото, което излиза от строя много по-рано от очакваното. Лонг смята, че тези автомобили не са тествани достатъчно, преди да напуснат завода, и е твърде вероятно да страдат от сериозни проблеми.
Hyundai Sonata (2015 г.)
Новата Sonata е сред най-добрите предложения на пазара в този клас, но това не важи да предишните поколения на седана. Лонг е категоричен, че основната вина за това е на 2,4-литровия двигател, който е много труден за поддръжка. Механикът дава пример със свой клиент, който трябвало да плати за ремонт повече от стойността на самата кола.
Audi A8 (всяко поколение)
Изненадващо, луксозният седан също попада в списъка "не купувайте" на Car Wizard. При това става въпрос за всяка версия на модела, дори чисто нова. Лонг е убеден, че A8 винаги ще се разваля, след като достигне пробег от 100 000 мили (160 000 км), когато започнем от течове на масло от двигателя, както и на други течности, дължащи се на сериозни разкъсвания на уплътнения.
Mazda RX-8 (след 2008 г.)
Лонг е категоричен, че това превозно средство е "абсолютен боклук". Той дори го сравнява с контейнер за боклук, което изглежда малко преувеличено. RX-8 е кола, която много хора харесват, но тя също така предизвиква и много омраза. Обикновено се твърди, че RX-8 не е надеждна, няма достатъчно мощност, харчи много гориво и никак не е практична.
Nissan Rogue (2007-2015 г.)
SUV е любимият тип превозно средство на почти всеки в наши дни заради по-високата шофьорска позиция и увеличен просвет. Но ако искате такъв автомобил, най-добре е да избягвате Nissan Rogue, известен още като X-Trail, чийто основен проблем е със CVT трансмисията Jatco. Тя обикновено излиза от строя при пробег 120 000-160 000 км, като проблемът не е в производителя на агрегата, а в Nissan, където не са направили правилните настройки.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pexels