Известни автомобилни производители доносничели срещу клиентите си

Събирали различни данни за шофьорите

29.07.2024 | 08:25 Редактор: Толя Стоянова
Honda е получила в замяна на данните 25 920 долара.

Едни от най-известните производители на автомобили са събирали данни за поведението на клиентите си и са ги продавали незаконно на трети страни, включително застрахователни компании, твърдят двама американски сенатори. С официално писмо те настояха Федералната комисия по търговията (FTC) да започне разследване.

"Особено обидно е, че автомобилните производители продават коли за десетки хиляди долари, за да се мъчат после да изкарат по някой допълнителен цент от личните данни на клиентите си", пише в писмото.

Според обвиненията на сенаторите Уайдън и Марки, които са провели мащабно разследване по случая, трите споменати производителя са събирали различни данни за клиентите си - как ускоряват, колко рязко натискат спирачките, колко често надвишават ограниченията за скорост. Тези данни са били продавани на застрахователни компании, за да ги улеснят в оценката на риска и да доведат до по-скъпи застраховки.

Според Уайдън Honda е получила в замяна на данните за 97 000 автомобила само 25 920 долара за последните четири години, или по 26 цента на кола. Малко по-скъпо са пласирали личните данни от Hyundai - 61 цента за кола, или общо малко над 1 милион долара.

Все още не са оповестени данни на каква цена е продавала данните на клиентите си General Motors, но разследването е установило, че при американския производител става дума за данните на цели 8 млн. нейни клиенти.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: БГНЕС