Глобалният IT срив засегна летища, банки, телекоми и медии, включително в България. Компании и организации в цял свят прекъснаха своята дейност и забавиха услуги. Специалсти от киберсигурността казаха, че проблемът е изолиран и обещаха бързо решение.
Заради срива имаше закъснения на полети на много летища в Европа и в САЩ. Сред засегнатите по света са също Индия и Австралия. Пътници, блокирани на опашки се оплакаха от нарушения при обслужването им.
"Ясно е, че това е необичайна ситуация. Но работим с партньорите си, за да преодолеем възникналите предизвикателства, които засягат различни сектори и индустрии. Препоръчахме на пътниците си да следят внимателно нашите информации и указания, включително по социалните медии", обясни директорът за комуникациите на летището в Атланта Ендрю Гобил.
Повечето полети на летище София не бяха засегнати, но от компанията Ryanair предупредиха за смущения в трафика. Полет между Берлин и София беше отменен. От Wizz Air съобщиха за временно недостъпни услуги в своя уебсайт и мобилното си приложение.
Служители на големи компании в България казаха, че от сутринта не са успели да ползват компютрите си заради познатия "син екран", показващ, че операционната система на Microsoft е блокирала.
Германското правителство уточни, че глобалният срив е свързан с "дефектен ъпдейт" на инструмент на американската компания за киберсигурност "Краудстрайк". Главният изпълнителен директор на "Краудстрайк" Джордж Кърц написа в мрежата X, че компанията работи по случая активно със засегнатите клиенти и екипът ѝ е напълно мобилизиран, за да гарантира тяхната сигурност и стабилност.
"Това не е инцидент, свързан със сигурността, или кибератака. Проблемът е идентифициран, изолиран е и е въведена корекция", уточни Джордж Кърц.
От софтуерния гигант Microsoft заявиха, че също са изяснили проблема и постепенно ще бъдат възстановени всички системи. Заради инцидента, акциите на "Краудстрайк" се сринаха с около 17 на сто, а книжата на Microsoft - с близо 2,5 на сто.
Вижте повече в репортажа.
Снимка: pixabay