Електрическият автомобил не е екологичен сам по себе си. Вярно, не отделя замърсяващи газове при шофиране, но производството му не минава без въглероден отпечатък. Батерията е един от най-противоречивите елементи. Нейното рециклиране не минава чисто, но търсенето на компоненти като литий също замърсява природата.
Производството на батериите им създава вечни замърсители
Сега ново проучване заключава, че много литиево-йонни батерии са проектирани с вредни вещества и замърсители, както за водата, така и за въздуха. И то не само при производството им, но по време на употребата им, при рециклирането или изхвърлянето. Направено от Тексаския технически университет и публикувано в авторитетни издания, изследването оставя противоречиви изводи. Докладът не се противопоставя на електрическите автомобили. Напротив, той ги счита за „основополагащи“ за намаляване на емисиите. Но подчертава, че не трябва да имат "замърсяващи странични ефекти".
Според учените нов подклас от перфлуороалкил и полифлуороалкил (PFAS) се използва в производството на литиево-йонни батери. Това са, компоненти, които са "нарастващ източник на замърсяване на въздуха и водата". Те са известни като "вечни замърсители", тъй като не се разграждат.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay