Vimeo дава възможност на авторите на глобална дистрибуция: Трейнър
19.01.2015 | 15:09
Vimeo дава възможност на създателите на съдържание за глобална дистрибуция. Коментар на главния изпълнителен директор на Vimeo Кери Трейнър за Ханс Никълс от Bloomberg ТВ за новостите при стрийм на видео, ръста на GoPro-стил видео в интернет и възможността за авторите да достигнат до глобална аудитория. Интервюто е взето на конференцията за дигитален дизайн /Digital Life Design Conference/ в Мюнхен и е излъчено в предаването “The Pulse.”
Разкажете ни какви са големите стъпки, които бяха направени в последните 6 месеца и накъде отива индустрията в следващата година?
Видеото продължава да шества в интернет.
Един от повратните моменти е фактът, че влизаме в десетата година на видеосподелянето в интернет, започнало през 2004/5.
Vimeo е една от първите услуги, която позволи открито споделяне на видео по света.
Това, което ни отличава е, че искаме високо качество. Нямаме реклама в услугата си. И много различни автори споделят висококачествено видео чрез нашата платформа.
Това наистина е един от главните трендове, които започваме да виждаме.
Определено YouTube начерта пътя към откритото масово споделяне на видео за широката публика.
Но ние виждаме, че се появява един съвсем нов клас висококачествени видеа, които идват от независими автори по света.
Ние позволяваме на авторите да продават своите произведения.
Сигурно един от най-важните трендове, които наблюдаваме е - както при телевизията, където първите 50г. имахме свободно съдържание, излъчвано с помощта на рекламата, сега имаме платено съдържание в отворената икономика на видеото. Това силно ни вълнува.
Много ресурси има икономиката на отвореното видео. Дайте ми някакви цифри за видеата със ски.
Има страшно много категории, които се развиват. Една от най-интересните е ските. Това показва просто, че тези мощни и достъпни средства в ръцете на хора, които вече не са само професионалисти, а стават просюмъри, потребители, които стават професионалисти, крейтивни потребители, които работят в прайм категорията.
Това е много популярна категория в интернет, много популярна във Vimeo. И тези видеа - за ски, сноуборд, сърф, скейт, имат много запалена глобална аудитория, на които обикновено не се обръща внимание от традиционните медии.
Виждаме как филмите се продават изключително добре. Те никога не биха стигнали мащаба, на филмите, подкрепени с реклама.
Каква е разликата в регулациите между правенето на бизнес в САЩ и правенето на бизнес в Европа?
Интересното е, че в истински отворения интернет не е толкова различно. Това е най-хубавото на интернет. За разлика от услуги като iTunes или Netflix, които идват от САЩ в други страни. Те носят доста ограничени параметри и лицензирането на съдържание е много добре организирано.
Докато в интернет ние даваме платформа, от която всеки потребител може да стигне до всеки зрител по света от всякъде.
Vimeo е глобална услуга от самото начало.
Затова сме много доволни да видим как авторите в момента продават съдържание в над 100 страни само за няколко дни.
Да можеш да го направиш без помощта на някакви традиционни дистрибуционни отношения, без да ходиш по медийните столици на света - в САЩ или Европа - това е невероятно.
Внимателно! Това е нашият бизнес! Как гледате на новинарския бизнес след 10-15г?
Смятам, че новините са особено животно. Нивото на доверие, което се иска, за да бъде създадена висококачествена журналистика прави от новините нещо по-специално от продуктите на документалистиката, забавленията или спорта.
Така че не бих могъл да кажа със сигурност.
Определено виждаме как новините се отвориха доста в ролята, която социалните медии играят в тях. Но все още би трябвало да има поне симбиоза между отворения интернет и професионалните новинарски агенции и медии, за да имат хората информация, която може да се провери.
Да разгледаме конкуренцията - има огромна надпревара към потребителите. Да видим и оценките, които се дават на някои от тези компании. Звучи ли ви кухо?
Работя в интернет от създаването му, в края на 90-те. Виждали сме доста шантави неща в миналото от гледна точка на оценки.
Но не смятам, че в момента има такова нещо.
Всичко се промени фундаментално.
За услуги като Vimeo, където стигаме по 107 млн потребители месечно по света, с качеството, което имаме -- вижте, едно време се опитвахме да доставяме видео през dial-up връзка - и беше възможно, но за потребителите не беше много приятно.
Сега обаче можем да доставим стрийм с HD качество до всяко устройство. И стигаме дотам, че дори безжична връзка става опция.
Четете още новини за иновации и трендове в света на техниката в Технологии.