Някои джипове се справят идеално и извън асфалта. Същевременно запазват относително достъпни цени. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години.
Suzuki Jimny III
Актуалното, четвърто поколение на Jimny е една от най-търсените коли в Европа заради симпатичния си дизайн. Предишната генерация нямаше чак толкова чар, но иначе по нищо не отстъпваше като проходимост. Очевидният минус тук е малкото вътрешно и багажно пространство.
Но Jimny компенсира това с впечатляваща проходимост, надеждна механика и ниски разходи за поддръжка. Прави се в Ивата, Япония, макар че в Европа се намират и отделни бройки, сглобени от Santana Motors в Испания.
Dacia Duster I
На теория Duster, построен върху остарялата платформа на Renault Clio II, е типичен "паркетник". Но, за разлика от конкурентите си, е създаден с мисъл за офроуд, а не за пазаруване в мола. Предният и задният ъгъл на атака са много добри, просветът е като за офроудър, а не за градски SUV.
Системата за задвижване на четирите колела идва от Nissan (същата като в Terrano) и разчита на електронна муфа, която издържа много и може да бъде блокирана при ниски скорости.
Subaru Forester IV
Subaru от десетилетия е превърнало задвижването на четирите колела в своя запазена марка. Четвъртото поколение на Forester, на пазара от 2013 г., надгражда над отличните си предшественици.
Но има голямо значение дали ще изберете ръчни скорости (при тях получавате постоянно AWD с механичен централен диференциал и понижаваща предавка), или вариаторен автоматик (при него въртящият момент към задната ос се предава с електронна муфа, далеч не толкова добро решение).
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pixabay