fallback

Какво се крие зад успеха на Xiaomi

Само на 5 години компанията вече се конкурира с Samsung и Apple

16.01.2015 | 17:15 Автор: Георги Стоянов

Xiaomi, китайският производител на смартфони, известен като ‘малък ориз’, вече не е толкова малък.

Само на 5 години компанията вече се конкурира с Samsung и Apple за дял от глобалния пазар на смартфони.

Миналата година продажбите се удвоиха, след като Xiaomi продаде 61 милиона телефона.

Xiaomi се къпе в пари, след провеждането на частно предлагане на дялове, оценило компанията на 45 милиарда долара.

Това е повече от Uber и повече от BlackBerry, Garmin и Intuit взети заедно.

Изпълнителният директор Лей Джун основа компанията през април 2010 и Xiaomi официално представи своята първа базирана на Android система – MIUI само четири месеца по-късно.

През 2011 Xiaomi конкурира Apple с първия си смартфон – Mi1 и точно като Apple Xiaomi събра на представянето на продуктите си голям фен клуб.

Но как Xiaomi се разрасна толкова бързо? Моделът на дистрибуция не е традиционен. Те не харчат нито стотинка за реклама и това помага на  Xiaomi да подбива цените на конкурентите си.

Mi струва около 270 долара в сравнение с над 800 долара за iPhone 6 на Apple. Но може ли този модел да проработи извън Китай?

В Индия продажбите на Xiaomi бяха спрени заради битка за патенти. Същевременно компанията е подложена на критики заради приликите с дизайна на iPhone.

Компанията се е насочила към няколко големи глобални пазара, но успехът й в Китай може би няма лесно да бъде повторен на международната сцена.

Въпреки това компаниите за дялови инвестиции залагат, че Xiaomi има голямо бъдеще.

fallback
Още от Техно
fallback