Най-скъпите автомобили на Porsche, в които ще се влюбите от пръв поглед

"Гигантският убиец", както по-късно е кръстен 550 Spyder, става изключително добра отправна точка за състезателната програма

01.07.2024 | 20:50 Редактор: Толя Стоянова
Най-скъпите автомобили на Porsche, в които ще се влюбите от пръв поглед

В сърцето на любителите на адреналина и бързите скорости Porsche е легендарна с историческите си модели. Като започнем от шосейните Porsche 911 и Carrera GT, та отидем до състезателните писти. Колите на Porsche са печелили "Льо Ман" цели 19 пъти , ралито "Париж-Дакар" два и "24-те часа на Дейтона" в още 19 издания - това прави цените им космически. Династията от Германия е може би втора след Ferrari в това отношение. Кои са най-скъпите автомобили на Porsche?

1982 Porsche 956 - 10 120 000 долара

Състоянието на Световния шампионат по спортни автомобили се променя в началото на 80-те години на миналия век, като FISA въвежда нов клас прототип. Този клас, Група C, дава началото на една от най-легендарните и жестоки епохи в историята на състезанията. Свободата на група С - с много малко правила извън ограниченията за горивото и размера, води до едни от най-бързите автомобили, участвали някога в "Льо Ман".

1998 Porsche 911 GT1 Strassenversion - 5 665 000 долара

GT1 клас на BPR Global GT Series дава на света някои от най-яките хомологационни автомобили в историята . В средата на 90-те години McLaren F1 GTR е доминиращата сила и Porsche се нуждае от нова кола, за да го победи. Преди Porsche 911 GT1 повечето автомобили с хомологация са шосейни, които след това стават състезателни. Porsche решава да направи обратното с GT1.

1960 Porsche 718 RS 60 Werks - 5 120 000 долара

Porsche 550 Spyder дебютира на Нюрбургринг през 1953 г. като първата специално създадена състезателна кола на марката. Печели това състезание и още близо 100. "Гигантският убиец", както по-късно е кръстен 550 Spyder, става изключително добра отправна точка за състезателната програма на Porsche, която продължи да се разширява върху конкурентната платформа Spyder в началото на 60-те години.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: БГНЕС