Кои са най-бързите дизелови коли?

Теглото е ключово, когато става въпрос за производителност

15.06.2024 | 06:30 Редактор:
Кои са най-бързите дизелови коли?
Кои са най-бързите дизелови коли?

Първоначално дизеловият двигател е бил възприеман като шумен и димящ мотор, но след като технологиите за директно впръскване като Common Rail и помпа-дюза започнаха да се появяват, купувачите на автомобили определено се обърнаха към дизела. Кои са най-бързите дизелови коли?

Audi S6 TDI (2023)

(0-100 км/ч за 5 секунди, максимална скорост 250 км/ч)

Основен пример за напредък в тази технология е фактът, че Audi премести своя спортен S6 представителен седан/комби към турбодизелов двигател през 2019 г. Това беше смел ход, който донесе впечатляваща ефективност на пътнически автомобил. Разходът от 6,5 литра на 100 км комбинирано е впечатляващ за толкова мощен мотор. И не само – може да измине 1000 километра с едно зареждане.

Audi S4 TDI (2024)

(4,8 секунди, 250 км/ч)

S4 TDI показва, че теглото е ключово, когато става въпрос за производителност, тъй като разполага със същия мек хибрид 3,0-литров TDI от S6 и е с 0,2 секунди по-бърз до стотака. Тази версия има 341 к.с., но въртящият момент е същият. Освен това в този случай S4 е по-близо по отношение на мощността до северноамериканската версия, която има 349 к.с. и 369 lb-ft и ускорява до 96,56 км/ч за 4,4 секунди).

BMW M340d xDrive (2024)

(4,8 секунди, 250 км/ч)

Това не е истинска М кола, да, но все пак може да подпали асфалта с лекота. Под предния капак той разполага с мек хибрид, 3,0-литров редови 6-цилиндров двигател с двойно турбокомпресор, произвеждащ 340 к.с. и 700 Нм въртящ момент, което му придава подобно ускорение на M3 (E92), задвижван от V8. Може да измине 1160 километра с един резервоар и да постигне реалистичен разход от 6,72 л/100 км.

Mercedes-Benz E450d 4Matic (2024)

(4,8 секунди, 250 км/’ч)

Mercedes-Benz нямаше просто да стои отстрани и да гледа как Audi и BMW си разменят удари с въртящ момент на дизела. Базираният в Щутгарт производител оборудва най-новия седан/комби E-Class Executive с 3,0-литров редови 6 турбодизел, подпомогнат от мека хибридна настройка, която дава допълнителни 22 к.с. Крайният резултат е 390 к.с. и въртящ момент от 751 Нм, насочен към четирите колела чрез деветстепенна автоматична скоростна кутия.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: Pexels