CES-2015 Не си купувайте нов телевизор!

Разберете защо от репортажа на Bloomberg

08.01.2015 | 11:58 Редактор:
CES-2015 Не си купувайте нов телевизор!
CES-2015 Не си купувайте нов телевизор!

Сам Гробърт, Bloomberg: Честно казано, имам чувството, че правя този репортаж всяка година, но, моля ви, не спирайте да гледате, защото това е нова изложение за потребителска електроника, което означава и нова възможност производителите на телевизори да се опитат да ви продадат нов телевизор.

Ето трите начина, по които ще се опитат да вземат парите ви тази година.

Първа спирка: извити екрани. Искате ли да знаете нещо за извитите екрани? Нямат абсолютно никакъв смисъл. Разбира се, производителите ще ви кажат, че дава по-пълноценно изживяване, но това е така, само ако седите точно срещу него. Навсякъде другаде се вижда накриво. Искате ли да знаете защо? Защото дисплейът е извит. На практика са направени така, защото някои производителите на телевизори могат да направят извит екран. Но това не е причина да си го купите

Следваща спирка: ultra HD или резолюция 4K. Разбира се, по-добре е да има повече резолюция, но дали някой наистина се оплаква от резолюцията на сегашния си телевизор? Освен това, имаме и проблема с кокошката и яйцето: няма достатъчно 4K съдържание, за да оправдае купуването на 4K телевизор. Това може и да се промени с времето, но защо трябва да бъдете част от експеримента?

Още по темата

Имаме и безсмислицата Quantum Dot. Това е технология, която съществува от десетилетия и я има в някои телевизори, но опредени производители се отнасят с нея, като че ли е второто пришествие на качество на изображението. TV-индустрията обича да хвърля много странни термини като „refresh rate“ и „1080i”, а сега имат квантовата точка. Всичко това няма значение, потребителите не се интересуват и познайте какво – квантовите точки могат да вдигнат цената на следващия ви телевизор с 30 до 50%.

Ето и истината за този бизнес. Преди около 10 години всички изхвърлихме телевизорите с кинескоп и ги заменихме с плазми и LCD. И това беше идеално за бизнеса, защото всички трябваше да си купим нови телевизори. Проблемът е, че искат да продължат цикъла. Виждат смартфоните, които хората сменят почти през година и половина – две и и си казват, че може би трябва да сменят и телевизорите си със същото темпо. Но вие не си купувате нов телевизор толкова често, нали? А може би след 7 или 10 години.

Затова докато измислят всички тези нови причини, можете да продължите мен и всичко останало на много добрия телевизор, който вече имате.