Въпреки че батерията е най-скъпият компонент при електромобилите, скорошно проучване показва, че това не трябва да е проблем, ако електромобилът е произведен след 2015 г.
Компанията Recurrent Auto, която се занимава с покупко-продажба на EV, е изследвала над 20 000 електромобила и е установила, че средно само 2,5% от превозните средства са със сменени батерии. Този брой силно зависи от годината на производство, като не не е изненадващо, че колкото по-стар е EV, толкова по-вероятно е да се нуждае от нова батерия.
Батериите на по-новите електромобили не само имат подобрен химичен състав, който им позволява да издържат по-дълго и по-добре да издържат на често бързо зареждане, но техните системи за термично управление са значително по-ефективни и те са по-добри в избягването на ускореното разграждане.
Проучването на Recurrent също установява, че капацитет на батериите се е увеличил със 122% между 2015 г. и 2022 г., което означава, че новите електромобили имат по-голям капацитет на батерията като начало, така че дори и да загубят малко капацитет с течение на времето, батериите им ще издържат по-дълго, преди да се наложи да бъде заменени.
Четете повече по темата в automedia.investor.bg
Снимка: БГНЕС