Последствията от прегряване на мотора са изключително сериозни и пряко влияят на неговата работа и издръжливост. Причините за превишаване на работната температура на двигателя са различни - от качеството на антифриза до състоянието на частите на охладителната система. Охлаждаща течност, температурни сензори, вентилатори, термостати, помпи, радиатори и дори двигателно масло - всички тези компоненти играят роля в осигуряването на оптимални температурни условия за работата на двигателя с вътрешно горене.
Много шофьори са се сблъсквали с проблем, когато вентилаторът откаже да работи в заради дефектен бушон или сензор за температура на двигателя. Решение - ако има проблем със сензора, можете временно да свържете кабелите, така че вентилаторът да охлажда постоянно, поддържайки температурата на двигателя.
Също така трябва да се знае, че след зимните студове старите гумени тръби стават крехки и податливи на пукнатини, което може да доведе до изтичане на антифриз в охладителната система. Често срещана причина са износените скоби и уплътнения.
Мръсен термостат, задръстен със стари отлагания, също може да се повреди в най-критичния момент.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pexels