Президентът на SONY за кибер-атаките

Ивон Ман и Ришаад Саламт от Bloomberg коментират изказването на президента на SONY за кибер-атаките

06.01.2015 | 15:00 Редактор: Виктория Крумова
Президентът на SONY за кибер-атаките

Ришаад Саламат, Bloomberg: Президентът на SONY каза, че правото на свобода на словото е много важно за компанията му.

Ивон Ман, Bloomberg: Да, свободата на словото е много важна за SONY. Хирай за първи път коментира случилото се. Разбира се, чували сме за разговори, които е провеждал по-рано, за хакерските атаки върху SONY, за имейли, в които казва, че трябва малко да смекчат филма, но за първи път говори публично за това. Той каза, че хакерската атака е била „ужасна и злонамерена“.

Има и противоречив коментар за филма „Интервюто“, като център на всичко това – историята е за план за покушение срещу Ким Чен Ун. Първоначално SONY спря пускането на филма, след като хакерите настояха за това. Постоянно говорехме за реакцията на режисьори от Холивуд до президента Барак Обама, които казаха, че SONY не бивше да се отказва толкова лесно и да се предава на хакерите. САЩ обвиниха Северна Корея за атаките, както сме съобщавали тук. Въпреки че те отрекоха, през уикенда САЩ затегнаха санкциите срещу десет официални лица и три държавни организации. Според някои, засега това е добра първа крачка в отговор на Северна Корея.  

Ришаад Саламат, Bloomberg: Добре. Значи става дума за „Интервюто“. В крайна имаше много силен натиск върху SONY, нали? Дори Барак Обама се намеси, казвайки, че трябва да пуснат филма и те решиха да отвърнат на удара.

Ивон Ман, Bloomberg: Последните няколко дни отвръщаха на удара - сложиха го онлайн и дигитално. Но нека първо чуем какво каза Хирай.

Още по темата

Казуо Хирай, президент на SONY: За съжаление станаха жертва на една от най-ужасните и злонамерени кибер-атаки, които сме виждали наскоро. Трябва да кажа, че съм много горд с всички служители и определено с партньорите, с които работим, които се опълчиха срещу някои от изнудваческите усилия на престъпниците, които атакуваха SONY Pictures и нейните служители.  

Ивон Ман, Bloomberg: Филмът беше разпространен онлайн и чрез услугата плащане за виждане. Общо десет компании – говорим за много големи компании  - Time Warner, Comcast, Verizon, дори видео услугите на Walmart.

Да погледнем акциите. Говорим за 9 часа местно време и вече виждаме 1% ръст, но засега акциите са с 1% надолу. И все пак имаме 78 милиона домакинства, до които този филм стигна, благодарение на лесния достъп. Имаме и малките вериги кина, които се намесиха и също пуснаха. Общо 15 милиона долара от продажби и онлайн покупки или под наем 4 дни след като беше пуснат. Продажбите на билети са 2.84 милиона до 28 декември.