Платформата MB.EA Large трябваше да бъде готова през 2028 г., като бе предвидена за наследниците на съществуващите седани и за SUV EQE и EQS на Mercedes-Benz, но компанията се кани драстично да намали инвестициите си в разработването на електрически превозни средства, като една от крачките в тази посока е спирането на MB.EA Large.
По информация на Handelsblatt разработката на MB.EA Large е отменена заради слабите продажби на съществуващите модели модели EQE и EQS. Отказът от разработката на платформата, както и от промените в заводите, ще позволи на Mercedes да спести между 4 и 6 млрд. евро.
Първоначално Mercedes-Benz планираше да разработи две версии на MB.EA – MB.EA Medium за бъдещите EQC седан и SUV, и MB.EA Large за по-големи и по-луксозни автомобили. След като втората архитектура вече е отменена, Mercedes-Benz възнамерява да доразвие платформата EVA2, която формира основата за съществуващите модели EQE и EQS с 800V архитектура за зареждане и тя да замени 400V системата, използвана днес.
Други планирани промени за платформата EVA2 включват нова технология за батерийни клетки и по-ефективни електрически двигатели за увеличен пробег. Твърди се, че заедно с MB.EA Medium, Mercedes-Benz има планове за разработване на платформите MMA (за компактни електромобили), MB.AMG (спортни автомобили) и MB.VAN (товарни автомобили).
Платформата MMA, замислена да поддържа както електрически, така и двигатели с вътрешно горене, ще бъде в основата на третото поколение на CLA, CLA Shooting Brake, третото поколение на GLA и второто поколение на GLB. Новата структура е планирана да сподели своята архитектура на електрическо задвижване с MB.EA Medium.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Какви са плановете Ви за 9 юни?
Снимка: БГНЕС