fallback

Европейските батерии ще са с 60% по-малко емисии въглероден диоксид

Местното производство би спестило на Европа около 133 млн. тона въглерод до 2030 г.

14.05.2024 | 17:17 Автор: Беатрис Младжова

Доставянето на електромобили в Европа би намалило вредните емисии на въглероден диоксид от производството на батерия с 37% в сравнение с веригата на доставки, поддържана от Китай, показва нов анализ на Transport & Environment (T&E).

Това спестяване на въглерод се повишава до над 60%, когато се използва възобновяема електроенергия. Местното производство на батерийни клетки и компоненти в Европа би спестило около 133 млн. тона въглерод между 2024 г. и 2030 г., което се равнява на общите годишни емисии на Чехия, пише Clean Technica.

Осигуряването на други части от веригата на стойност при батериите ще бъде още по-голямо предизвикателство предвид доминирането на Китай и все още малкия опит на ЕС. Докладът установява, че Европа има потенциала да произвежда 56% от необходимите му катоди – най-ценните компоненти я батерията – до 2030 г., като обаче само два завода са започнали търговски операции досега.

До края на това десетилетие регионът може да задоволи всичките си нужди от обработен литий и да осигури между 8% и 27% от минералите за батерии от рециклиране в региона. Но заводите за преработка и рециклиране се нуждаят от подкрепа както на европейско, така и на държавно ниво, за да се разширят бързо.

Четете повече в investor.bg

Какви са плановете Ви за 9 юни?

Ще изляза на разходка.
74%
Ще бъда в отпуск.
11%
Ще пътувам извън страната.
15%
Общо 582 гласа

Снимка: Pixabay

fallback
Още от Техно
fallback