Доставянето на електромобили в Европа би намалило вредните емисии на въглероден диоксид от производството на батерия с 37% в сравнение с веригата на доставки, поддържана от Китай, показва нов анализ на Transport & Environment (T&E).
Това спестяване на въглерод се повишава до над 60%, когато се използва възобновяема електроенергия. Местното производство на батерийни клетки и компоненти в Европа би спестило около 133 млн. тона въглерод между 2024 г. и 2030 г., което се равнява на общите годишни емисии на Чехия, пише Clean Technica.
Осигуряването на други части от веригата на стойност при батериите ще бъде още по-голямо предизвикателство предвид доминирането на Китай и все още малкия опит на ЕС. Докладът установява, че Европа има потенциала да произвежда 56% от необходимите му катоди – най-ценните компоненти я батерията – до 2030 г., като обаче само два завода са започнали търговски операции досега.
До края на това десетилетие регионът може да задоволи всичките си нужди от обработен литий и да осигури между 8% и 27% от минералите за батерии от рециклиране в региона. Но заводите за преработка и рециклиране се нуждаят от подкрепа както на европейско, така и на държавно ниво, за да се разширят бързо.
Четете повече в investor.bg
Какви са плановете Ви за 9 юни?
Снимка: Pixabay