fallback

Как да проверим дали двигателят изживява последните си дни?

Дайте газ и слушайте за паразитен шум

05.05.2024 | 17:00 Автор: Деси Николова

Покупката на автомобил втора ръка има много предимства за бюджета ви, но крие и немалко рискове - най-големият от които е да попаднете на машина, чийто двигател изживява последните си дни. Продавачите имат на свое разположение много трикове и достиженията на съвременната химия, за да прикрият този факт. Затова проверката на автомобила в компетентен сервиз е задължителна преди покупка. Но тя струва пари, а, в особените условия на българския вторичен пазар, може да ви се наложи да проверите десетина коли, преди да намерите читава. Затова ето няколко начина да отсеете потенциалните "мъртъвци" още при първия оглед, и да стигнете до проверка в сервиз само за по-обещаващите кандидати.

Вслушайте се в двигателя

Препоръчително е да го правите, докато е още студен. Много дефекти не се забелязват при загрял двигател. Веднага след стартиране хидравличните компенсатори не трябва да чукат. Това е важно, тъй като подмяната им е сложна и скъпа процедура. Ако чуете почукването на буталата, това означава деформация и увеличаване на пролуките между компонентите - твърдо не. Ако ангренажната верига подрънква или звъни, това е знак, че хидравличният обтегач вече не работи добре - също причина за скъп ремонт. Като цяло работата на двигателя трябва да е гладка и стабилна. Като започне да загрява, оборотите трябва да се понижат.

Дайте газ и слушайте за паразитен шум

След това натиснете рязко педала на газта, но без натоварване. Слушайте как работи двигателят - не трябва да се долавят прекъсвания или паразитни шумове. Ако чуете потропване, това вероятно са иглените лагери на мотовилката - такъв мотор няма да живее още дълго. Понякога продавачите се мъчат да прикрият такива шумове, като съзнателно разхлабват връзките на изпускателната система и тя започва да потраква и вибрира. Въздушно свистене и свирене подсказва за лоша плътност на съединенията на всмукателния тракт. Понякога обаче странните шумове могат да са конструктивна особеност на двигателя. При бензиновите G4FC, монтирани в Kia и Hyundai, се долавя отчетливо бръмчене от горивните инжектори - но това не е дефект, а само резултат от специфичната им конструкция.

Погледнете вътре в двигателя

След проверката за шумове, угасете двигателя и след малко погледнете през отвора на капака на клапаните. Цветът на детайлите трябва да е светъл - колкото по-светъл, толкова по-добре. Не бива да се забелязват следи от сгъстено, прегоряло масло. Ако двигателят има много голям пробег, детайлите вътре придобиват кафеникав цвят. Естествено, продавачът може да се опита да ги позабърше, затова вземете фенерче и огледайте внимателно от различни ъгли.

Четете повече в automedia.investor.bg

Какво ще правиш на 9 юни?

Ще отида до мола.
17%
Ще изляза с приятели.
30%
Ще се настройвам за Европейското.
52%
Общо 555 гласа

Снимка: Pexels

fallback
Още от Техно
fallback