Според авторът в The Daily Telegraph Матю Лин все още не е ясно дали пътищата и мостовете ще могат да поддържат по-тежки превозни средства. Подобни изявления предизвикаха обществен дебат във Великобритания. Депутатът от Консервативната партия Грег Найт още през миналата година поиска от правителството да преразгледа здравината на многоетажните паркинги и мостовете, така че да могат безопасно да издържат допълнителното тегло на електрическите превозни средства.
"Многоетажните паркинги може да са изложени на риск от срутване", пише Daily Mail.
Факт е, че електрическите автомобили наистина са по-тежки от конвенционалните автомобили с ДВГ. Някои от тях имат направо плашещи размери и тегло - възроденият Hummer на General Motors, например, тежи повече от 4 тона, като 1/3 от това се дължи на батерията.
Групата от неправителствени организации Transport & Environment е изчислила, че електрическите превозни средства са средно с 300-400 кг по-тежки от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. За всеки допълнителни 150 км пътуване теглото на батерията се увеличава с приблизително 100 кг.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: БГНЕС