Изследване, обхващащо над 400 000 случая на пътно-транспортни инциденти във Великобритания, разкрива, че нарушенията, които водят до катастрофи, значително зависят от марката на автомобила, който се управлява. "Рисковото или агресивно шофиране", което често предизвиква сблъсъци, е най-често срещано при шофирането на Subaru, Porsche и BMW. Тези нарушения включват превишаване на скоростта, преминаване на червен светофар, изпреварване в опасни ситуации или пренебрегване на пешеходни пътеки.
В статия, публикувана в Journal of Social Marketing, авторите на изследването са взели предвид променливи като възраст на водача и тип път, по който се движи, и са стигнали до извода, че маркетингът на производителите на автомобили е виновен.
Някои автомобилни производители харчат стотици милиони долари всяка година, за да рекламират превозните си средства с изображения, които в някои случаи едва доловимо предполагат връзка между марката на автомобила и агресивния стил на шофиране.
"Разбира се, тези производители спазват законите и разпоредбите. Но сега, когато тези данни излизат наяве, трябва ли да настояваме производителите и регулаторите да погледнат отново как съвременните маркетингови практики могат да окажат отрицателно въздействие върху пътната безопасност", пита авторът на изследването.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR