Механиците в сервизите често измислят извинения, за да откажат на собствениците на автомобили гаранционен ремонт. Но дори в много от обикновените сервизи могат да бъдат чути различни митове за повреди, сред които са и историите за горивна помпа.
Един от тях е свързан с това дали тя работи добре, когато нивото на горивото е ниско и какво ще се случи, ако бензинът свърши.
Едно от разпространените сред шофьорите мнение, че опасността от каране "на червено" е реална. Така се нарича движението, когато в резервоара е останал само резерв от гориво, който е около 7-10 литра. Опитните шофьори твърдят, че подобни пътувания са опасни за горивната помпа, тъй като тя е не е напълно потопена в бензина и съответно не се охлажда достатъчно, което води до опасност от прегряване.
На пръв поглед проблемът с прегряването на помпата изглежда съвсем реален. Това обаче не е съвсем вярно, тъй като електрическият мотор се охлажда не от външно гориво, а чрез изпомпване на бензин през самата помпа. Потапянето на тялото в студен бензин не играе никаква роля в процеса на охлаждане.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay