Take-Two Interactive Software ще съкрати около 5% от работната си сила, или 600 служители, обяви издателят на популярния франчайз Grand Theft Auto. Това се случва, докато индустрията за видеоигри продължава над 2-годишния си период на съкращения, предаде Ройтерс.
Компанията също така ще се раздели с няколко проекта, които са в развитие, като част от плана си за намаляване на разходите, който се очаква да доведе до общи разходи в размер до $200 млн. Гигантът отказва да разкрие кои проекти са били отменени.
Take-Two твърди, че ходът се очаква да ѝ донесе над $165 млн. годишни спестявания. Цената на акциите на компанията се повиши с 1% по време на следборсовата търговия, а от началото на годината се е понижила с близо 10 на сто.
Ходът следва стъпките на Riot Games на Tencent, Electronic Arts и японската Sony Corp, които съкратиха работна ръка тази година заради несигурните потребителски разходи за игри след бума, който индустрията преживя по време на пандемията.
Отменените проекти също така ще донесат общи такси в размер на $140 млн., като разходите за обезщетения и служители се очаква да достигнат до 35 млн. долара, се казва в съобщението на компанията. Take-Two ще намали и част от офис площите си като част от преструктурирането.
Take-Two се фокусира върху разработката на следващата част на най-продавания си франчайз Grand Theft Auto, но се появиха слухове, че заглавието може да бъде отложено от 2025 за 2026 г.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: Pixabay