Маркетингов трик ли е смяната на маслото на 15 000 км?

Много от шофьорите изпадат в двете крайности - или да го направят рано или твърде късно

09.04.2024 | 15:08 Редактор:
Маркетингов трик ли е смяната на маслото на 15 000 км?
Маркетингов трик ли е смяната на маслото на 15 000 км?

Повечето шофьори, като правило, се придържат към препоръките на производителите на автомобили и сменят двигателното масло стриктно след определения период от време или пробег. Има обаче и такива, които не изчакват достигането на препоръчаните 15 000 км и сменят маслото много по-рано, често на около половината. Кой е прав в тази ситуация?

Отговор на въпроса се опитва да даде бивш инженер на GM, според когото голяма част от шофьорите изпадат в двете крайности - или сменят маслото прекалено рано или твърде късно. В първия случай това вреди единствено на портфейла на собственика на автомобила, а във втория той си играе с огъня, тъй като рискува отлагането да се превърне в кошмар, тъй като може да причини повреди по двигателя

Според експерта, независимо от марката на автомобилния производител, интервалът за смяна на маслото от 15 000 не е нищо друго, освен маркетингов трик.

Затова и много шофьори предпочитат да достигнат максималния допустим лимит и след това да "спечелят" още няколко хиляди километра, преди да посетят сервиза за обслужване.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: pixabay