8 неща, които трябва да проверим при смяната на гумите

Важно е да прегледате амортисьорите и пружините

05.04.2024 | 08:57 Редактор:
8 неща, които трябва да проверим при смяната на гумите
8 неща, които трябва да проверим при смяната на гумите

Времето се затопля и идва моментът за смяна на зимните гуми с летни. Тази процедура е много важна и по друга причина - свалянето на колелата за първи път от месеци предлага открит поглед към много от техническите системи на автомобила. Така шофьорът има възможност да провери състоянието на части и компоненти, което много трудно може да се случи при работещ автомобили.

Дъно и вътрешна страна на калниците

През откритите арки на колелата ясно се виждат ауспуха, окачването, амортисьорите, тръбите, кабелът на ръчната спирачка и други технически компоненти на автомобила. Особено добра гледка се отваря при монтиране на колелата на автомобила на подемник, с какъвто разполагат сервизите.

На първо място е необходимо да се провери общото състояние на дъното на автомобила и калниците. Ако се забелязват петна от ръжда или подуване на антикорозионното покритие, ремонтът не трябва да се отлага.

Изпускателна система и катализатор

Също така би било добре да проверите състоянието на задната част на автомобила, където се намират крепежните елементи на изпускателната система. Случва се те да изгният през зимата.

Често по време на шофиране по черни пътища елементите на изпускателната система се повреждат. Вдлъбнатият ауспух или тръби все още не са опасни. Ръждив ауспух може просто да изгори, но повреденият катализатор трябва да послужи като предупреждение за собственика. Въпреки че е "скрит" в специална ниша, той понякога получава удари върху неравности, поради което крехката керамична пчелна пита може да се напука и да се разпадне.

Пясъкът и отломките вътре в катализатора предотвратяват преминаването на газове, причиняват прегряване и повреда на клетките, а при някои двигатели абразивният прах дори се засмуква в горивните камери с риск от повреда на стените на цилиндрите. Това се случва при двигатели с катализатор, разположен вътре в двигателното отделение.

Пружини и амортисьори

Важно е да прегледате амортисьорите и пружините. Ако се появят течове на масло, подпорите трябва да се сменят, като това се прави по двойки наведнъж. След 80 000 км пробег пружините често получават увреждани. Заради мръсотията те гният и може да се счупят при натоварване. В този случай пътният просвет на автомобила намалява леко и той седи настрани.

Четете повече в automedia.investor.bg

Снимка: Pixabay