Китайските производители на електромобили привличат купувачите по нестандартен начин

Повлияни са от покачването на цените на Tesla

02.04.2024 | 08:39 Редактор:
Китайските производители на електромобили привличат купувачите по нестандартен начин
Китайските производители на електромобили привличат купувачите по нестандартен начин

Китайските автомобилни производители се надпреварват, за да се възползват от неотдавнашното покачване на цените на Tesla Inc. и да се защитят от разрушителното навлизане на пазара на Xiaomi Corp., предлагайки стимули като субсидии и купони, за да привлекат бъдещите купувачи, съобщава Bloomberg.

Базираната в Шанхай Nio Inc. обяви план, който предвижда до 1 млрд. юана (138 милиона долара) стимули за шофьорите на бензинови автомобили да сменят превозните средства с електрически, като безплатна смяна на батерия, допълнителни абонаменти за функцията за асистирано шофиране и дори мобилен телефон Nio, става ясно от публикация на компанията в Weibo.

Междувременно Xpeng Inc. намали цената на някои от моделите си с до 20 000 юана, а Chery Automobile Co. заяви, че ще покрие разходите за данъци върху покупката на избрани модели, като същевременно ще предложи по-добри условия за употребявани коли на клиентите.

Тези ходове противоречат на това, което американският концерн, воден от Илън Мъск, направи по-рано, когато увеличи цената на най-популярния си модел в страната – SUV-а Model Y.

Това увеличение беше широко рекламирано в продължение на няколко седмици, най-вероятно за да стимулира търсенето преди действителното събитие и да увеличи продажбите през първото тримесечие. Реакцията на местните производители е свидетелство за силната конкуренция на китайския автомобилен пазар.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: БГНЕС