Класация: Българинът не ползва редовно мобилните разплащания

Тайван и Ирландия са лидери по този показател

25.03.2024 | 08:28 Редактор:
Класация: Българинът не ползва редовно мобилните разплащания
Класация: Българинът не ползва редовно мобилните разплащания

Почти 800 млн. души в света са започнали да извършват мобилни разплащания от 2019 г. насам, с което общият брой на тези потребители е достигнал почти 1,7 милиарда. Въпреки това все още има значителни разлики в използването на такива услуги между отделните държави.

Според данните, представени от AltIndex.com, Тайван и Ирландия водят в мобилните разплащания, като над 40% от техните интернет потребители използват услугата всеки месец, сочи докладът Global 2024 Digital Overview Report. Това е почти два пъти повече от средното за света ниво от 23,7%.

Около 34% от британците са извършвали редовно мобилни плащания през миналата година, а в САЩ този дял е 31%.

България е в долната половина на тази класация, като едва 16,1 на сто от интернет потребителите у нас прибягват редовно до мобилно плащане. Макар този дял да е все още нисък в България, това вероятно ще се промени скоро, като разплащанията с дигитализирани карти у нас са нараснали двойно през 2023 г.

26 държави са над средното за света ниво в използването на такива услуги, като половината от тях са с развити икономики. Секторът на мобилните плащания продължава да процъфтява и достига до все повече потребители, пише investor.bg.

През последните пет години услугата е осигурила на стотици милиони хора достъп до електронни трансакции, особено на пазари с недостатъчно банкиране в Африка, Азия и Латинска Америка. Успоредно с това мобилните разплащания стават модерни и сред технически грамотните потребители в развитите страни.

Знаете ли какво ще се промени, след като следващата седмица влезе в сила въздушен и морски Шенген?

Нищо няма да се промени.
52%
Ще можем да пътуваме по въздух и море по-лесно.
29%
При сухопътен Шенген очаквам по-големи облекчения при транспорта и пътуванията.
19%
Общо 1074 гласа

Снимка: Pixabay