Проектът на Apple за разработване на автомобил, известен като Проект "Титан", не успя и никога не беше официално анонсиран. Въпреки амбициите на компанията да революционизира автомобилната индустрия, те се отказаха след десет години разработка. Apple смяташе, че може да превземе пазара, както направи с мобилните телефони, но проектът не претърпя успех.
Това казват колумнисти на Bloomberg в материал, излъчен в предаването "Клуб Investor" по Bloomberg TV Bulgaria.
Идеята зад колата на Apple беше да се създаде хардуер, който да предоставя услуги и преживявания. Проектът следваше стратегията на Apple за надграждане върху хардуера и използване като платформа. В началото на проекта компанията разглежда възможността да закупи Tesla, но в крайна сметка решава да разработва собствена кола.
Предварително финансиране беше осигурено за хардуерния отдел, като се наемат специалисти от Porsche, Lamborghini, Audi и други. Основната идея беше да се създаде кола за бъдещето, като се отхвърлят много различни концепции и дизайнерски идеи.
Въпреки големите мечти, проектът започна да се сблъсква с проблеми, включително несъгласие в ръководството на Apple и трудности с производството. Насочването на Боб Мансфийлд към проекта предизвика промени в управлението и уволнения на стотици инженери.
Apple инвестира и в китайския вариант на Uber - Didi, като има намерение да интегрира технологията за самоуправление в споделеното пътуване. През 2017 г. се провеждат тестове с автомобили на Lexus, оборудвани с технология за самоуправление на Apple. Въпреки това, през 2019 г., разочарованието от борсовото представяне на Uber и успехът на Tesla, която става компания за трилион долара, подтикват Apple да преразгледа стратегията си.
Четете повече в bloombergtv.bg
Снимка: БГНЕС