fallback

Съвети как да удължим живота на роботизираната скоростна кутия

Проблемите често възникват по вина на самите шофьори

13.03.2024 | 10:09 Автор: Тодор Петров

Преселективната роботизирана трансмисия е подобрена версия на ръчна скоростна кутия, само с два съединителя, серво и контролен блок. Тя се различава от по-простите роботизирани кутии по това, че може едновременно да поддържа две включени предавки и прави възможно плавното преминаване от една към друга без почти никакво прекъсване на потока на мощността.

Превключването между валовете става много по-бързо от смяната на предавките в планетарните предавки на конвенционалните хидромеханични автоматични трансмисии. Роботът избира предавка предварително, а на английски pre-select означава "предварителен избор".

Проблемите често възникват по вина на самите шофьори, които не взимат предвид спецификата на работа с такива трансмисии. Освен това някои принципи, които са добри за стандартните "автоматици", могат да бъдат вредни за "роботите".

Смяна на маслото

Това е особено вярно, когато автомобилът се използва интензивно. Експертите съветват маслото в тези скоростни кутия да се сменя на 60 000 км заедно с масления филтър. Също така не трябва да забравя и смяната на маслото в блока за управление на мехатрониката.

Спокоен стил на шофиране

Електрониката на преселективната скоростна кутия се адаптира към стила на шофиране, като оптимизира превключването на предавките. Плавното управление на газта и спирачката помага на системата да избере необходимата предавка по-ефективно, като избягва ненужното натоварване на дисковете на съединителя и трансмисията като цяло. В случай на агресивно шофиране с често рязко ускорение и спиране е по-добре да се използва режима на ръчно превключване.

Избягване на буксуване и теглене

Роботизираната скоростна кутия страда много от приплъзване - бързо прегрява и се поврежда. Ако кола с роботизирана кутия е заседнала в кал или сняг, тогава няма нужда да се опитва метода на люлеене. Най-добре е да се превключи скоростната кутия в неутрално положение и внимателно да се тегли или бута колата.

Кола с такава трансмисия също не трябва да се претоварва чрез теглене на ремарке или друго превозно средство.

Четете повече в automedia.investor.bg

Снимка: Pixabay  

fallback
Още от Техно
fallback