Преселективната роботизирана трансмисия е подобрена версия на ръчна скоростна кутия, само с два съединителя, серво и контролен блок. Тя се различава от по-простите роботизирани кутии по това, че може едновременно да поддържа две включени предавки и прави възможно плавното преминаване от една към друга без почти никакво прекъсване на потока на мощността.
Превключването между валовете става много по-бързо от смяната на предавките в планетарните предавки на конвенционалните хидромеханични автоматични трансмисии. Роботът избира предавка предварително, а на английски pre-select означава "предварителен избор".
Проблемите често възникват по вина на самите шофьори, които не взимат предвид спецификата на работа с такива трансмисии. Освен това някои принципи, които са добри за стандартните "автоматици", могат да бъдат вредни за "роботите".
Смяна на маслото
Това е особено вярно, когато автомобилът се използва интензивно. Експертите съветват маслото в тези скоростни кутия да се сменя на 60 000 км заедно с масления филтър. Също така не трябва да забравя и смяната на маслото в блока за управление на мехатрониката.
Спокоен стил на шофиране
Електрониката на преселективната скоростна кутия се адаптира към стила на шофиране, като оптимизира превключването на предавките. Плавното управление на газта и спирачката помага на системата да избере необходимата предавка по-ефективно, като избягва ненужното натоварване на дисковете на съединителя и трансмисията като цяло. В случай на агресивно шофиране с често рязко ускорение и спиране е по-добре да се използва режима на ръчно превключване.
Избягване на буксуване и теглене
Роботизираната скоростна кутия страда много от приплъзване - бързо прегрява и се поврежда. Ако кола с роботизирана кутия е заседнала в кал или сняг, тогава няма нужда да се опитва метода на люлеене. Най-добре е да се превключи скоростната кутия в неутрално положение и внимателно да се тегли или бута колата.
Кола с такава трансмисия също не трябва да се претоварва чрез теглене на ремарке или друго превозно средство.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay